Form by ChronoForms - ChronoEngine.com

Na początek zastanówmy się nad KPI - ang. Key Performance Indicators, pl. Kluczowe Wskaźniki Efektywności. Już niemal wszyscy doskonale rozczytują ten skrót, którego definicja wg Wikipedii brzmi: „KPI to finansowe i niefinansowe wskaźniki stosowane jako mierniki w procesach pomiaru stopnia realizacji celów organizacji” .(źródło)


Dlaczego warto w ogóle zacząć wykorzystywać lub wykorzystywać więcej niż podstawowe KPI? Bo umożliwiają bezpośredni pomiar efektywności w osiąganiu wyznaczonych celów i są obiektywnym źródłem informacji o procesach, jakie zachodzą w organizacji.


Podstawą do wykonania analizy wskaźnikowej (raportu) są dane. W zależności od wielkości firmy, informacje gromadzone są w różnej formie. Od tzw. analogowej, czyli dużych archiwów dokumentów papierowych, których analiza jest czasochłonna i może sprzyjać popełnianiu błędów. Po cyfrowe, wydajne bazy danych będące elementem systemów przemysłu 4.0.
Każda firma przechowuje swoje dane inaczej, chociażby w związku z wymaganiami podatkowymi czy prawnymi, ale sęk w tym by umiejętnie wykorzystać je w analizie.


Oprogramowanie TMS
Dużym wsparciem tego procesu jest wykorzystanie informacji i mechanizmów zaszytych w narzędziach, takich jak np. TMS. Dzięki ewidencyjnej funkcji systemu do zarządzania transportem mamy dostęp do całego przekroju danych w organizacji: danych o klientach, dostawcach, flocie aut, kierowcach czy przewoźnikach kontraktowych. Codzienna praca wzbogaca go również o dane operacyjne związane z realizacją procesów planowania, kosztów transportu, realizacji dostaw czy dystrybucji. Daje to najlepszej jakości pełne i aktualne dane do wykorzystania podczas analizy wskaźnikowej.

W myśl zasady, możesz zmierzyć, możesz usprawnić – powinniśmy iść w kierunku sprawdzania jak największej ilości istotnych parametrów w obsługiwanych procesach. Przy maksymalnym wykorzystaniu potencjału narzędzia do obsługi transportu.

Pozytywne konsekwencje wynikające z wdrożenia analizy wskaźnikowej i raportowania to:

  • Dostęp do obiektywnej informacji o parametrach procesów,
  • Namierzenie procesów wymagających usprawnienia,
  • Możliwość dynamicznego mierzenia skuteczności usprawnień w procesach,
  • Zwiększenie efektywności realizowanych procesów poprzez ich usprawnienie,
  • Redukcja ryzyka związanego z realizowanymi procesami.


W systemie oferowanym przez Betacom LoB Logistyka, mamy możliwość mierzenia szerokiego wachlarza parametrów. Przekłada się to pozytywnie na możliwości raportowe systemu. Dzięki analitycznemu podejściu opieramy się na realnie zmierzonych i zweryfikowanych danych, które maksymalizują szansę podjęcia odpowiednich kroków i decyzji. Wszystkie te zabiegi przekładają się na zwiększenie zadowolenia klientów, wyższą świadomość procesów w organizacji i możliwościach ich usprawnień. Taki potencjał powinien być głównym motywatorem do wskaźnikowej oceny procesów w organizacji, aby dostarczyć klientom większą wartość dodaną, sprawić aby procesy były realizowane szybciej i przy mniejszej ilości błędów.

 

  • Polski Kongres Transportowy E-Logistics 2021 - 19-20 maja

    Information
    11.05.2021

    Polski Kongres Transportowy E-Logistics 2021 to jedno z największych i najważniejszych wydarzeń skierowanych do branży logistycznej. Co roku gromadziło liczne grono wystawców, zacnych prelegentów, liderów branży,  którzy dzielili się własnymi

    ...
  • Optymalizacja “last mile”

    Information
    15.01.2021

    Optymalizacja “last mile” z wykorzystaniem Google Maps, czy może systemu TMS i map dla transportu?
    Sprawdzam.


    Zanim przejdziemy do porównania jednego i drugiego rozwiązania zdefiniujmy krótko pojęcie optymalizacji tras, tak by wiedzieć, jakim

    ...
  • #1 Do roboty.

    Information
    17.11.2020

    W raporcie PWC pt. "Transport przyszłości", czyli perspektywa rozwoju transportu drogowego na przestrzeni lat 2020-2030 czytamy, że prognozowana średnioroczna dynamika wzrostu firm świadczących rozwiązania z zakresu RPA (Robotyzacja procesów

    ...
  • Efekt Amazona – w jaki sposób największy na świecie e-tailer wpływa na klientów Twojej firmy transportowo-spedycyjnej?

    Information
    17.09.2020

     

     

     

    Poszukując informacji na temat zmieniających się trendów w logistyce dostaw w branży TSL, natknąłem się na ciekawy artykuł naszych kolegów „po fachu” zza oceanu.

    Link do artykułu: ...

KONTAKT.

Jeżeli masz pytania, napisz do nas

Form by ChronoForms - ChronoEngine.com
Szymon Lipski

Szymon LipskiTMS Development Manager

e-mail: slipski@betacom.com.pl

tel. +48 601 173 320