Form by ChronoForms - ChronoEngine.com

 

Efekt Amazona 

 

Poszukując informacji na temat zmieniających się trendów w logistyce dostaw w branży TSL, natknąłem się na ciekawy artykuł naszych kolegów „po fachu” zza oceanu.

Link do artykułu: https://blog.intellitrans.com/the-amazon-effect-its-not-just-for-b2c-anymore 

Zachęcam Was do przeczytania podlinkowanego bloga od deski do deski. Moim zdaniem w bardzo trafny sposób wyjaśnia zależność pomiędzy poziomem i czasem obsługi logistycznej klienta detalicznego, a rosnącymi wymaganiami klientów w branży TSL.

Artykuł nie pozostawia nam złudzeń – wymagania klientów w branży TSL nie są uwarunkowane jedynie doświadczeniami zdobytymi w środowisku biznesowym. Zamiast tego, są one sumą doświadczeń zdobytych zarówno w pracy, jak i po powrocie do domu i prywatnych zakupach, realizowanych co raz częściej w formie online.

Okazuje się, że dostawa towaru na następny dzień, po złożeniu awizacji przez klienta, czy też „bezpłatna” dostawa ładunku w ramach miesięcznej subskrypcji, to również są wymagania dzisiejszego klienta który po powrocie z pracy dokonuje prywatnych zakupów statystycznie najczęściej na platformie tego e-commercowego giganta.

Ktoś mógłby powiedzieć, że tak duży wpływ Amazona ogranicza się do rynku USA i kilku wybranych europejskich krajów, a zatem „Efekt Amazona” nie dotyczy całej Europy, a już na pewno nie Polski… W 2019 roku Amazon wygenerował tylko w Europie 27 mld euro przychodu. (dla porównania Allegro około 0,55 mld). Taki wynik oznacza 37% udział w sprzedaży całego rynku e-commerce w Europie.

Jak jest w Polsce?

Zgodnie z raportem przygotowanym przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej (link na dole artykułu) rozpoznawalność Amazona wynosi 8%. To niewiele. Allegro? 84%. Tutaj musimy jednak pamiętać, że coraz więcej działań Allegro związanych z szeroko pojętym customer service jest inspirowanych rozwiązaniami wprowadzonymi przez Amazon.

Dla przykładu usługa Allegro SMART wprowadzona przez Allegro w 2018 (usługa umożliwia bezpłatne dostawy produktów w ramach miesięcznej lub rocznej subskrypcji), to odpowiednik usługi Amazon PRIME, wprowadzonej przez Amazon 10 lat wcześniej!

Tak więc również w Polsce, tzw. „Customer Experience”, a tym samym wymagania klientów w dużej mierze są kształtowane pośrednio przez rozwiązania firmy z siedzibą w Seattle.

Przeczytany wcześniej artykuł dotyczący Efektu Amazona zachęcił mnie do spojrzenia na potrzeby klientów w branży TSL z zupełnie innej, szerszej perspektywy. Jestem ciekaw, jakie są Twoje przemyślenia na ten temat – czy wśród klientów biznesowych w Twojej firmie zauważyłeś wymagania i potrzeby, pochodzące z rynku sprzedaży detalicznej?
Jeśli chciałbyś się z nami podzielić Twoimi spostrzeżeniami, zapraszam Cię do dyskusji na Linkedin, lub drogą mailową. 

Źródła:
https://blog.intellitrans.com/the-amazon-effect-its-not-just-for-b2c-anymore 
https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/06/Raport-e-commerce-2020.pdf 
https://ecommercenews.eu/top-10-online-stores-in-europe/ 
https://www.statista.com/statistics/934963/revenue-of-amazon-europe/ 

  • Optymalizacja “last mile”

    Information
    15.01.2021

    Optymalizacja “last mile” z wykorzystaniem Google Maps, czy może systemu TMS i map dla transportu?
    Sprawdzam.


    Zanim przejdziemy do porównania jednego i drugiego rozwiązania zdefiniujmy krótko pojęcie optymalizacji tras, tak by wiedzieć, jakim

    ...
  • Mierzmy aby usprawniać. Porozmawiajmy o wskaźnikach.

    Information
    16.10.2020

    Na początek zastanówmy się nad KPI - ang. Key Performance Indicators, pl. Kluczowe Wskaźniki Efektywności. Już niemal wszyscy doskonale rozczytują ten skrót, którego definicja wg Wikipedii brzmi: „KPI to finansowe i niefinansowe wskaźniki stosowane jako

    ...
  • Efekt Amazona – w jaki sposób największy na świecie e-tailer wpływa na klientów Twojej firmy transportowo-spedycyjnej?

    Information
    17.09.2020

     

     

     

    Poszukując informacji na temat zmieniających się trendów w logistyce dostaw w branży TSL, natknąłem się na ciekawy artykuł naszych kolegów „po fachu” zza oceanu.

    Link do artykułu: ...

  • To w końcu jedno zlecenie… czy trzy zlecenia? Czyli o retrospekcji w transporcie słów kilka.

    Information
    17.08.2020

     

     

     

    Tomek jest doświadczonym spedytorem. Co więcej, doświadczenie to wykorzystuje w praktyce i prowadzi pojazdy własne firmy w taki sposób, aby realizowane trasy były jak najbardziej zyskowne. Większość Tomka klientów wymaga transportów FTL na terenie

    ...

KONTAKT.

Jeżeli masz pytania, napisz do nas

Form by ChronoForms - ChronoEngine.com
Szymon Lipski

Szymon LipskiTMS Development Manager

e-mail: slipski@betacom.com.pl

tel. +48 601 173 320